fbpx

הפוך את שעת הסיפור לפני השינה להרפתקה מקסימה

 עם סיפורים מרתקים ומדיטציות מרגיעות

פיתוח מיומנויות של חשיבה ממוקדת, רגיעה וריכוז

מה הקשר בין סיפורים לחוסן נפשי?

פיתוח חוסן נפשי: שלווה פנימית של ילדך דרך סיפורים מרתקים לשעת השינה. תעודדו את הרווחה הרגשית והצמיחה האישית של ילדכם ע"י פיתוח מיומנויות של חשיבה ממוקדת, רגיעה וריכוז. 

 

שינה איכותית

- תייצרו ביחד עם הילד רוטינת שינה שקטה ומרגיעה בעזרת מדיטציה שכולה חוויה.

- תשקיעו כבר מגיל צעיר בהרגלי שינה מטיבים.



רווחה נפשית

- תתמכו ברווחה הרגשית של ילדכם על ידי הכרות עם תרגול מדיטציה דרך סיפורים מותאמים אישית.

- תפתחו מיומנויות המפעילות את מערכת הרגיעה העוזרת בהתמודדות עם חרדה ומצבים מלחיצים.


חוויה אישית 

- תהינו מזמן איכות עם הילד תוך כדי חוויה המותרמת אישיות.

- תפתחו תחושת מסוגלות דרך סיפור עם דמויות אהובות.


חוסן רגשי מגיל צעיר: כלים ואסטרטגיות לשיפור התמודדות עם האתגרים של החיים

באתר זה, תמצאו כלים שיתנו לכם, להורים, אסטרטגיות לפיתוח ההבנה וביטוי רגשות אצל ילדכם. הכלים מבוססים על עקרונות של מדע התנהגותי ומשתמשים באסטרטגיות של תרפיה קוגניטיבית-התנהגותית.

המטרה היא לתת מידע פרקטי וכלים מועילים לשינוי התנהגותי המבוסס על שינוי בביטוי רגשי-קוגניטיבי שברוב המקרים נמצא בבסיס של התנהגויות מאתגרות של הילדים.

במחקרים רבים תועד שלמידה מבוססת פעילות או משחק היא אסטרטגיה יעילה ביותר עבור ילדים צעירים, יעילה יותר משינון או הכוונה כללית. מדענים גילו שדרושות חזרות רבות כדי ללמוד משהו חדש, אלא אם כן זה נעשה תוך כדי משחק, ובמקרה זה נדרשות פחות חזרות.

הטכניקות כוללות מדיטציות, דיבור עצמי וכלים מגוונים נוספים להורדת מתח.

תוכלו ללמוד יחד עם ילדכם טכניקות מדיטציה מועילות מותאמות לילדים לגילאי 5-8 שנים בדרכים כיפיות וללא מאמץ. 

גלו איך מגיל צעיר לתרום להתפתחות רגשית והתמודדות עם מתח אצל ילדיכם.

אתם לא יכולים לשנות את העולם כולו, אבל ...

אתם יכולים לשנות את העולם שלכם, של הילדים האהובים שלכם. העתיד שלכם ושל הילדים שלכם לא יגיע אליכם באורח פלא, אלא יגיע עולם שאתם יכולים ליצור בעצמכם.

חוסן רגשי מגיל צעיר

מדיטציה לילדים

האם ילדכם מתקשה להירדם? האם התנהגותו במהלך היום מעירה בכם חששות? אם כן, אתם לא לבד. קשיים אלו נפוצים אצל ילדים בגילאים 5-8. כדי לעזור להם להתמודד עם מציאות מאתגרת, אנו ממליצים להכניס אלמנטים של מדיטציה לסיפור הלילה שלפני שינה.

מדיטציה היא תרגול שמקנה שקט נפשי, תרגול שעוזר למקד את תשומת הלב ומשפר את יכולת הוויסות לרגשות ולחוויות הפנימיות. למדיטציה יש הרבה יתרונות, כולל יכולת הרגעה, שיפור תשומת הלב, וכניסה לשינה איכותית יותר. מדיטציה לילדים מותאמת במיוחד לגילאים שלהם ונעזרת בדמיון. תרגול מדיטציה מסייע לילדים להתמודד עם אתגרים שהיום-יום מציבים בפניהם.

וויסות רגשי

כיצד ללמד את הילדים שלנו להבין ולהביע את הרגשות שלהם ולמה זה חשוב?

ראשית, אנו צריכים להבין את החשיבות של הרגשות. רגשות הם המדריך שלנו למה שחשוב לנו, מה שמעניין אותנו, ולעיתים גם מה שמעצבן אותנו. הרגשות שלנו הם אלה שמניעים אותנו לפעול, להתמקד, ולעשות שינויים.

מה זה רגש? רגש הוא תחושה פנימית שאנחנו חווים, היא סובייקטיבית ותלויה בהמון מרכיבים. רגשות שלנו מעידים על מה שחשוב לנו וגם על מה שמטריד אותנו. הם מעניקים לנו מידע חשוב על מה שקורה בתוך נפשנו, מעין מצפן פנימי.

מודעות קשובה

מודעות קשובה או מיינדפולנס הינה שיטת טיפול העוזרת להגיע למצב נפשי בו האדם מודע באופן לא שיפוטי לחוויתו בהווה. מיקוד בחוויה של הרגע הנוכחי מאפשר להעביר את הפוקוס מדאגות ומחשבות מדאיגות על מה שקרה או משהו שיקרה. 

מיינדפולנס הוא מושג עתיק שנמצא במגוון רחב של מסורות רוחניות עתיקות, כולל בודהיזם, טאואיזם, הינדואיזם, יהדות, אסלאם ונצרות, וכן בשיטות כגון טאי צ'י ואומנויות לחימה כגון קונג פו ואייקידו . 

אם תחפשו ספרים בנושא, תמצא מגוון הגדרות של מיינדפולנס; אין הגדרה גורפת אחת מוסכמת. 

אם מחברים את כולם ביחד, כולם מסתכמים במספר נקודות: 



חשוב!  

כל ההמלצות באתר מתייחסות לבנים ולבנות. ההמלצות מבוססות על מחקרים בתחומים של מדעי המוח, מדע התנהגותי ומחקרים החוקרים הפרעת קשב וריכוז נכון לשנת 2022.

ההמלצות במדריכים באות כגיבוי לטיפול מקצועי של רופאים, מאבחנים מקצועיים ומטפלים קוגניטיביים-התנהגותיים. 

אתם מספרים על הסיפורים שלנו

מטפלת CBT

אני מטפלת בילדים בשיטה קוגניציית-התנהגותית ואני יודעת שטיפוח חוסן נפשי הוא קריטי בהתפתחות של הילדים. כל הורה רוצה להגן על ילד שלו ולמנוע כל פגיעה אפשרית. לצערנו, כל אחד חווה בשלב מסוים של חייו רגשות קשים כמן דחייה, עלבון או הכזבה. כל אחד מתמודד מתישהו גם עם כישלונות ואין לנו דרך למנוע את הרגשות אלו. חוסן נפשי מוגדר כיכולת של אדם להתמודד עם מצבים קשים וללמוד להסתגל. תחושת מסוגלות, גמישות ויכולת הסתגלות הם קרטים בפיתוח חוסן נשפי. אני משתמשת בסיפורים שלכם בעבודה שלי וזה ממש כייף שיצרתם את ההזדמנות ליצירת סיפורים מגוונים שאני יכולה להתאים לכל אחד מהמטופלים שלי. תודה!

אני אימא מרוצה של ילד מקסים בן 5. הסיפורים ממש מגניבים והם עזרו לשנות את רוטינת ההירדמות וסייעו בשיפור שגרת הערב. אחרי חודש שהמתוק שלי נרדם עם הסיפורים שלכם, הוא שמח הרבה יותר ללכת לישון והפסיק להתווכח כאשר צריך ללכת לישון. לא יודעת לגבי חוסן, זה בטח יקח טיפה זמן.

אני ממליצה בחום על סיפורי לילה מיוצרים עם דמויות האהובות של הילד. השינוי שהתרחש אצלנו הוא מדהים, ואני מרוצה מאוד מהתוצאות.

אימא של בן 5