fbpx תרגולי הרפייה לילדים, למידה חוויתית
הורים יקרים,
לצורך לימוד ילדכם להירגע דרך תרגילי נשימות, אנא וודאו כי אינם עוצרים את נשמתם. 
הנשימה מתבצעת כרגיל וללא עצירה. כמו כן, זמן הוצאת האוויר צריך להיות ארוך יותר מזמן נשיפה רגילה.
ניתן לתרגל נשימה זו בעזרת קשית- להכניס אוויר כרגיל ולהוציא אוויר דרכה באטיות ובתשומת לב.
שימו לב: הפרוייקט הזה נמצא בפיתוח, היינו באמצע העבודה כאשר פרצה המלחמה. החלטנו לשתף את הסיפורים ללא כל תמורה, בתקווה ותוכלו לעזור לילדיכם דרך הסיפורים המלמדים תרגילי הרפייה בצורה חוויתית. 

כאשר תראו {סופר-שם הילד}, תחליפו את שם הילד בשם הילד שלכם, לדוגמה: סופר-גיא 

 

התרגיל הסודי של סופרמן לצבירת כוחות חדשים

ילד מתוק שלי, הגיע הזמן לסיפור לפני השינה. סיפור של יום מרהיב בחיי הסופרמן האהוב עליך.
בסיום יום מלא רגשות והרפתקאות, דמיין את סופרמן, או כפי שאקרא לו בסיפור שלנו - {סופר-שם הילד}, עומד על גג מגדל גבוה ומרשים. הוא מתבונן על העיר ומבחין בכל הפרטים הקטנים.
תרצה לנסות גם?
סופרמן עומד על הגג
תביט מסביב ושים לב איך החדר מואר, מה צבע הקירות בחדר?
תגע בקירות, האם הם חמים, קרים או פשוט נעימים למגע?
תתמקד בקול שלי תוך כדי הסיפור.

בנוסף לכוחות העל טבעיים של סופרמן היה לו כוח אחד סודי ומיוחד שאיש לא ידע עליו. זה לא היתה הזריזות שלו או החוזק שלו, אלא תרגיל נשימה סודי ששמר אותו רגוע וממוקד.

לפני שאתה נרדם אחרי יום מלא בהרפתקאות, בוא נקדיש רגע לעצמנו ונתרגל ביחד את התרגיל הסודי של סופרמן.

תתמקם לך בנחת בשכיבה על המיטה או בישיבה על כסא. תרגש שהגב שלך נתמך ושרגליך מרגישות את המזרן או את הרצפה.

נשום את האוויר הצח. בהכנסת האוויר, תרגש את טמפרטורת האוויר בכניסתו לנחיריים. 
בנשיפה איטית וקשובה, תדמיין כיצד כל המתח בגופך מתחיל לזרום החוצה עם כל הוצאת אוויר. זה הרגע שלך להירגע, להתכונן למנוחה ולצבור כוחות חדשים למחר, יום חדש ומלא בהרפתקאות נפלאות המחכות לך.

תדמיין את {סופר-שם הילד} נוחת בפארק הקרוב על דשא ירוק, רך ונעים.
תרגש איך הגב נתמך ע"י המזרן או הכסא.

את הידיים תניח על הירכיים, בטן או על המזרן - איך שמתאים ונוח לך.
קח נשימה ותהכניס אוויר בספירה עד שלוש: אחת, שתיים, שלוש. שחרר בנשיפה איטית דרך הפה, כאילו אתה מנפח בועת סבון גדולה (אחת, שתיים, שלוש, ארבע, חמש, שש).

כשהשמש שוקעת, סופרמן נוחת בפסגה של הר מקסים כדי לתרגל את התרגיל הסודי שלו לאור השקיעה.

תרגש גם אתה את התמיכה בגב, את הרגליים מונחות ורפויות ואת הכובד ברגלייך. ראשך מונח, וכובד הגוף שלך מורגש גם כן. שים לב לנשימות ולמרגש טמפרטורת האוויר בכניסתו לנחיריים.

קח נשימה בספירה עד שלוש: אחת, שתיים, שלוש. שחרר בנשיפה איטית דרך הפה, כאילו אתה מנפח בועת סבון גדולה (אחת, שתיים, שלוש, ארבע, חמש, שש).

לבסוף, {סופר-שם הילד} חוזר הביתה, למיטה נוחה ונעימה.
תרגש את התמיכה של המזרן בגב ולאורך הרגליים.
את הכרית הנעימה והרכה.
את הכתפיים וכפות הרגליים שלך הרפויות.
והידיים מונחות לצידך.
ובפעם האחרונה, תכניס אוויר בספירה עד שלוש: אחת, שתיים, שלוש. שחרר בנשיפה איטית וקשובה דרך הפה, כאילו אתה מנפח בועת סבון גדולה (אחת, שתיים, שלוש, ארבע, חמש, שש).

זכור, בדיוק כמו סופרמן , גם אתה יכול להתמודד עם כל אתגר ברוגע ובאומץ.
תשתמש בכוח הנשימות כדי להירגע ולהתמקד בדברים החשובים לך.

עכשיו, גיבור שלי, הגיע הזמן להירדם.
כך {סופר-שם הילד} מסיים את היום.
עם הרגשה של רוגע ונחת.
גם אתה, קח את תחושת השלווה איתך לחלומות הלילה המתוקים.
לילה טוב וחלומות פז!
תרגיל הרפייה בדרך חוויה

רוצה לקבל התראות על סיפורים חדשים?

כן! שלחו לי!